۴-۱-۱- روش های انتخاب مشتری

مشتری، معمولا پمپ مورد نیاز خود را، به ۳ روش زیر انتخاب می کند:

  1. جزییات کاملی از شرایط پمپاژ را، به یک یا چند کارخانه سازنده ارایه داده و درخواست پیشنهاد فنی و قیمت دستگاه هایی را می کند که به ظاهر برای شرایط داده شده مناسب می باشند.
  2. ابتدا از سیستم های پمپاژ، محاسبات کاملی انجام داده، و سپس پمپ مناسب را از
  3. کاتالوگ های موجود و نمودارهای کاری انتخاب می کند.
  4. ترکیبی از دو روش بالا، به منظور انتخاب نهایی.

جدا از اینکه برای انتخاب تجهیزات پمپاژ، از چه روشی استفاده می شود، مسئولیت تعیین دقیق شرایط پمپاژ بر عهده مشتری است. حتی اگر مشتری به سازنده، همه داده های مرتبط برای محاسبه دبی، هد کل و شرایط مکش را ارایه دهد، باز هم باید از درستی شرایط کاری تعیین شده مطمئن باشد. مسئولیت اصلی سازنده، تولید تجهیزاتی است که شرایط کاری داده شده را، از همه نظر برآورد کند.

دیدگاهتان را بنویسید