۳-۳-۱۲- آزمایش پذیرش پمپ های آتشنشانی

مولفین و بیشتر بیمه گذاران و مراجع، دارای قدرت اجرایی موافقند که، تست پذیرش برای یک پمپ آتشنشانی مشخص در هر سیستم نصب شده جدید، ضروری است NFPA20 آزمایش های پذیرش یک پمپ آتشنشانی تازه نصب شده را لازم دانسته و درنسل های بعد (ویرایش ۱۹۹۹)، معیار مشخصی از آن ارایه می دهد.

آزمون سه نقطه ای و منحنی مشخصه پمپ، یک آزمون پایه ای برای کمتر نرخ جریان است که البته مولفین، پیشنهاد می کنند که در آزمایش های پذیرش، پنج نقطه مورد آزمایش برداشت شود.

واحد کنترل پمپ آتشنشانی نیز در آزمایش پذیرش، دارای مراحل مختلفی است. NFPA20 شش استارت دستی و شش استارت خودکار و یک حداقل زمان کار کرد پنج دقیقه ای، برای محرک پمپ را لازم می داند.

پمپ های آتشنشانی الکتریکی نیز، باید با اندازه گیری ولتاژ و جریان الکتریکی در شرایط جریان مختلف آزمایش شوند. NFPA20 (ویرایش ۱۹۹۹) خواستار وجود ولت متر و آمپر متر در کنترلر برای انجام ایمن این آزمایش ها می باشد. پمپ های دیزل، باید توسط هر دو مجموعه باتری روشن شوند. پمپ های آتشنشانی در طول مدت (کل) انجام این آزمایش ها، باید حداقل ۶۰ دقیقه کار کند

متخصصان پمپ آتشنشانی، شامل سازندگان و نصب کنندگان، آزمایش های پذیرش را به طور متداول انجام می دهند. اگر پروانه پمپ به طور اشتباهی نصب شده، و یا در مسیر مکش، انسداد وجود داشته باشد، آزمایش پذیرش، موقعیت خوبی برای یافتن این مشکلات است

پمپ های آتشنشانی، کمی گران هستند ولی برای مکان هایی که به تقویت فشار آب نیاز داشته با تغذیه آب عمومی ندارند، بسیار ارزشمند می باشند. این گونه سرمایه گذاری هاء به مراقبت های ویژه ای نیاز دارد، تا شاید پمپ های نصب و نگهداری شده، سال ها قابل استفاده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید