۳-۲-۲۰- بازرسی در کارخانه و تست

یک یا تمامی بازرسی ها و تست های مطرح شده در زیر، می تواند توسط سفارش دهنده درخواست شد؛ و زمانی نیز که مورد درخواست شد، باید در صفحه داده ها تعریف شود بسیاری از این تست ها، می توانند دارای گواهینامه و مدرکت باشند، صفحه نتایج تست های گواهی دار، باید توسط بازرس و نماینده سازنده تامین کننده امضاء و گواهینامه ها باید توسط کنترل کیفیت سازنده تامین کننده صادر گردد.

بازرسی های تریر، می تواند مورد نیاز باشد:

  • الف) امتحان اجزاء قبل از مونتاژ
  • ب) آزمایش داخلی پوسته و رینگ های سایشی پس از تست عملکرد
  • ج) ابعاد نصب
  • د) اطلاعات بر روی پلاک اسم
  • ه) لوله کشی یدکی و تجهیزات اضافی.

گواهینامه تست های زیر، باید در صورت درخواست با دستور سفارش دهنده، در دسترس باشند:

  • الف) ترکیبات شیمیایی با توجه به استاندارد تعریف شده توسط سازنده با نمونه در ذوب
  • ب) مراسم مکانیکی: با توجه به استاندارد تعریف شده توسط سازنده با نمونه د و رفتار حرارتی
  • ج) حساسیت به حمله بلورهای داخلی
  • د) تست های ضد مخرب (نشتی التراسونیک، نفوذ کننده های رنگی، ذرات مغناطیسی رادیوگرافی، شناسایی اسپکتروسکوپیک)

تمامی قسمت های حاوی فشار، شامل پست هایشان، باید با آب تمیز و در دمای محیط (۱۵ درجه سانتیگراد برای کربن استیل) مورد تست هیدرواستاتیک قرار گیرند تست هیدرواستاتیک، زمانی رضایت بخش است که فشار تست، حداقل در حدود ۱۰ دقیقه بدون هیچ نشتی قابل مشاهده ای ثابت باشد. نشتی واشرها در دریچه های موقتی، به شرطی قابل قبول هستند که مانعی برای مشاهده دیگر نشتی ها نشود.

جایی که یک قطعه تست می شود، باید در دمایی باشد که مقاومت ماده زیر مقاومت ماده در دمای اتاق باشد. فشار تست هیدرواستاتیک، باید ۵/۱ برابر بیشینه فشار کاری مجاز تنظیم شده با دمای اتاق باشد که با استفاده از منحنی فشار دما برای اجزاء به دست می آید. جز اینکه تست هیدرواستاتیک در دمای بالا برده شده انجام شود، صفحه داده ها باید شامل فشارهای حقیقی تست هیدرواستاتیک باشد.

روش تبدیل برای تست سیالاتی به جز آب سرد تمیز و برای شرایط عملیاتی متفاوت، باید بین سفارش دهنده و سازنده و تامین کننده مورد توافق قرار گیرد. تست های عملکرد هیدرولیکی، باید مطابق با استاندارد ۹۹۰۶ ISO باشند. سفارش دهنده و سازنده / تامین کننده، باید روی درجه تست توافق داشته باشند. در صورت لزوم، تست NPSH باید مطابق با ISO 9906 انجام گیرد.

در صورت نیاز به تست صدا، صدای انتقال داده شده به وسیله هواء و منتشر شده توسط پمپ، باید مطابق با ۳۷۴۴ ISO 96 14- 1 ISO 3746 ، ISO با ۲-۴ ۹ ISO با توافق بین سفارش دهنده و سازنده تامین کننده، باید انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید