با راه اندازی پمپ، دمای روغن افزایش یافته و در محدوده ۱۰۰ تا ۱۳۰°C به آرامی بالا می رود. در این دما، آب داخل روغن به طور کامل بخار شده و دمای روغن، تا دمای کاری و نهایی افزایش می یابد. پس از گرمایش پمپ و رسیدن به دمای کاری، باید پمپ را خاموش کرد و کوپلینگ را بررسی نمود. در صورت لزوم، قطعات کوپلینگ را باید روی موتور و پمپ تنظیم کرد و هم مرکزی بین محورهای پمپ و موتور را کنترل نمود تا هیچ گونه انحراف زاویه ای بین آن دو نباشد. محور پمپ باید به آرامی و بدون هیچ مقاومتی، با دست بچرخد. در این پمپ ها، باید از هر گونه نوسانات ناگهانی دما (شوک حرارتی) جلوگیری نمود.