اخطار: قبل از دمونتاژ، باید مطمئن شد که پمپ از سیستم، مجزا شده و تحت فشار نیست. برای این کار، در پوش ها، شیر های تخلیه و شیر هواگیری باید باز شود و با پمپ را از لوله کشی باز نمود.

  • قبل از انجام هرگونه نصب و یا تعمیرات، باید برق الکتروموتور را خاموش و دکمه آنرا قفل کرد. عدم توجه به این موضوع، جراحات فیزیکی شدیدی به همراه خواهد داشت.

یادآوری: مجموعه پمپ و تجهیزات مربوط به آن، معمولا سنگین است؛ عدم توجه به نحوه بلند کردن پمپ و جابه جایی آن، ممکن است به صدمات شدید فیزیکی و یا آسیب به دستگاه منجر گردد؛ بنابراین دستگاه را باید از محل های تعبیه شده آن جابجا نمود. وسایلی مانند قلاب، اهرم و مانند آن نیز که برای جابه جایی مورد استفاده قرار می گیرند، باید تحمل وزن دستگاه را داشته باشند.

  • پمپ می تواند سیالات سمی و آتشزا را پمپاژ نماید. مدارک فنی پمپ را باید مورد بررسی قرار داد تا از آسیب های ناشی از برخورد با سیالات سمی و خطرناک هنگام دمونتاژ پمپ، جلوگیری شود، پرسنل، باید از تجهیزات محافظتی مناسب استفاده کنند. سیالات خطرناک، ممکن است شامل سیالات دما بالا، آتشزا، اسید، کاستیک، انفجاری و مانند آن باشد. سیال پمپ شونده، باید در تطابق با شرایط محیط نصب تخلیه شود.

تذکر: باید مطمئن شد که تمام قطعات جایگزین، قبل از دمونتاژ پمپ در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید