۳-۳-۸- سیستم کنترلی پمپ های آتشنشانی با محرکه دیزلی

درباره این سیستم نیز باید این نکات را رعایت نمود:

الف) خصوصیات

  • کنترلرها باید به خصوص برای کارکرد سیستم کنترل پمپ آتشنشانی با محرکه دیزلی ساخته شوند.
  • تمام سیستم کنترلی باید قبل از ارسال از کارخانه، توسط سازنده، مونتاژ، سیم کشی و تست گردند.
  • تمام کنترلرها باید دارای علامت Diesel Engine Fire Pump Controller بوده و نام سازنده دستگاه در محل مناسبی درج شده باشد.

ب) پوشش

  • کنترلر باید تا جایی که عملا امکان دارد، به دیزل موتور نزدیک بوده و در نصب گردد.
  • کنترلر باید در محلی نصب شود، یا به طریقی محافظت گردد که امکان برای با از پاشش آب از پمپ ها یا اتصالات وجود نداشته باشد.
  • پوشش باید مطابق استاندارد ۷۰NFPA باشد.

ج) راه اندازی و کنترل

  • راه اندازی و کنترل باید به صورت اتوماتیک یا غیر اتوماتیک باشد.
  • منبع تغذیه اولیه کنترلر، نباید برق ac باشد.
  • وقتی از سیستم کنترل فشار آب استفاده می شود، مدار کنترل باید به سوئیچ فشاری مستقل از تنظیمات بالا و پایین کالیبراسیون مجهز باشد.

د) تجهیزات سیگنال و آلارم

برای حالات زیر، باید نشانگرها و آلارم های جداگانه ای وجود داشته باشد:

  • از کار افتادن استارت اتوماتیک موتور،
  • خاموش شدن موتور به خاطر سرعت غیر مجاز ،
  • خرابی باتری،
  • از کار افتادن شارژر باتری،
  • فشار بسیار پایین روغن در سیستم روانکاری،
  • دمای سیستم خنک کاری.

ه) اتصالات و سیم کشی

اجزای سیم کشی کنترلر، باید برای کارکرد دایم مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید