در هنگام طراحی پمپ ها، چند فاکتور وجود دارد که باید بدون در نظر گرفتن نوع پمپ، مورد بررسی قرار گیرند. این فاکتورها، شامل ارتفاع، دبی، ویژگی های سیال، لوله های محرکه ها و مسایل اقتصادی بوده که برای کلیه پمپ ها معتبر می باشد.

توجه: هد یک پمپ، با تغییر نوع پمپ تغییر نخواهد کرد، به جز چند استناد که معمولا به نوع خاصی از پمپ ها محدود شده و در جای خود، مورد بحث قرار خواهد گرفت .

فاکتوری که اغلب در طراحی سیستم ها فراموش می شود، مسایل اقتصادی است، که از ابتدای پروژه تا پایان آن، همچنان ممطرح خواهد بود. برای مثال، مطالعه دقیق شرابط هد و موقعیت پمپ، می تواند در طول زمان، به صرفه جویی های با ارزشی در توان مصرفی پسپ منجر شود، بدون آنکه افزایش زیادی در هزینه پروژه به وجود آورد. انتخاب مناسب اندازه لوله ها، بر اساس تخمین بارهای مصرفی، مثال دیگریست از اینکه چگونه طراحی دقیق می تواند از نظر هزینه های اقتصادی موثر باشد. این فصل، اگر چه هد پمپها را از نظر هیدرولیکی مورد بررسی قرار می دهد، ولی می تواند معیاری نیز برای بررسی نانبر نکن تک اجزای سیستم بر روی کل سیستم باشد.

  • تعاریف و اصطلاحات

تعاریف دقیق، برای انتخاب پمپ، جزئی لازم است. بدون این تعاریف، مهندسین خیلی زود دچار سردرگمی خواهند شد. در هنگام مطالعه پمپ ها در این کتاب، استانداردهای انستیتو هیدرولیک ، بهترین راهنمای لغات ما است. تعاریفی که در این کتاب استفاده شده، بر مبنای مطالعات عملی سازندگان و شرکت های پمپ ساز بوده و به طور کلی، از استانداردهای HL پیروی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید